Torontáli Zoltán
2017. december 19. 08:57 Élet

A biciklisek és az autósok között ugyanakkora a balesetet okozók aránya

Az autósok előszeretettel mutogatnak a biciklisekre, a biciklisek pedig az autósokra, amikor arról van szó, hogy melyik társaság közlekedik balesetveszélyesebben. A vita eldöntésére megnéztük a KSH most megjelent, 2016-os adatokat tartalmazó jelentését, és belevettük a vizsgálatba a teherautó-sofőröket, illetve a motorosokat is.

Tavaly összesen 16 ezer 627 olyan közúti baleset történt, amelyben valaki megsérült. Ezek többségét, 67 százalékát a személygépkocsi-vezetők okozták, a biciklisek 1778 balesetben voltak vétkesek, ezzel második helyen állnak, őket követik a teherautó-sofőrök 1542 balesettel.

Az alábbi diagram azt mutatja, hogy az összes baleseten belül hogyan oszlanak meg az egyes járműtípusok (illetve hol helyezkednek el a gyalogosok).

 

Az autósok persze azért szerepelnek ilyen nagy aránnyal, mert összesen 3,3 millió autó fut az utakon, jóval több, mint bicikli vagy motor. Éppen ezért megnéztük az egyes típusok állományát és ezer járműre arányosítottuk az okozott balesetek számát. A KSH-nak majdnem mindenre vannak pontos adatai, csak a biciklisekkel voltunk bajban, mert a bringák számon tartásával a hivatal nem nagyon foglalkozik. Jobb híján egy korábbi felmérés eredményeit vettük alapul, amely szerint napi rendszerességgel 500 ezren járnak munkába biciklivel, ezt tekintettük jó közelítésnek a forgalomban aktívan résztvevő kerékpárok számának.

 

A grafikonon nem látszik jelentős eltérés az okozott balesetek arányában, mintha az lenne a jellemző, hogy ezer járműre mindenhol 3-4 okozott baleset jut. Vagyis minden érintett kiegyezhet egy döntetlenben (feltételezve, hogy egy-egy jármű vezetője akár több balesetet is okozhat, de ennek előfordulása hasonlóan jellemző a különböző típusokban).

Élet autó baleset bicikli KSH motor statisztika teherautó Olvasson tovább a kategóriában

Élet

2018. január 19. 10:35 Élet, Piac

Ha kevesebben mennek shoppingolni, ki fogja eltartani a trendi kávézóláncokat?

A Magyarországon is jelen lévő Costa kávéházlánc Angliában már érzi az online kereskedelem terjedésének számára negatív hatásait.

2018. január 15. 16:06 Állam, Élet

Azért nincs elég pincér és építőipari munkás, mert kivándoroltak

A vendéglátósok nettó négy százaléka ment ki dolgozni évente 2011 és 2016 között, és az a baj, hogy nem is nagyon jöttek vissza.

2018. január 14. 16:58 Élet, Tech

Ha az Apple-ön és a Facebookon múlik, egész nap függőként fogod pörgetni a feedet az iPhone-odon

A mobilfüggőség és a közösségi hálókon való állandó lógás a káros szenvedélyekhez hasonló, de most felkapott lett a téma, és soha nem látott össztűz zúdul a technológiai cégekre.