Orbán Győző lett a tulajdonosa a Nehéz Kő Kft-nek. A logisztikai vállalat eddig is a miniszterelnök családjának érdekeltségébe tartozott, de október végéig nem a kormányfő édesapja, hanem testvére, Orbán Áron volt az egyetlen tag. Illetve a társügyvezető is, ám három hete már ezt a pozíciót sem tölti be.

Ez az a vállalat, amely az Orbán-család bányáiból származó anyagokat szállítja. A vállalatról májusban a Direkt36 azt írta, hogy 2012-ben vette át egy másik Orbán-cég, a Dolomit Kft. szállítmányozási feladatait, és azóta is szépen nőtt. A lap újságíróinak utóbbi társaság székhelyén tett látogatása során előfordult, hogy egy órán belül 4-5 kamionjuk is megérkezett a telepre.

Tovább olvasom

Az Oxfam, a karitatív szervezetek nemzetközi szövetsége nemrég újabb adatokat közölt a ruhaipari kizsákmányolásról. A felmérés szerint egy Ausztráliában eladott ruhadarab árának csak mintegy 2 százalékát kapja meg a jellemzően Ázsiában dolgozó ruhagyári munkás.

Miért nem lehet ezen változtatni, annak ellenére sem, hogy a nemzetközi nyomás most már hosszú évek óta folyamatosan szorítja a globális márkákat az embertelen körülmények és a rendkívül alacsony bérek felszámolására?

Tovább olvasom

Eddig is gondoltuk, hogy a fekete foglalkoztatás általános jelenség Magyarországon, de ha ránézünk az alábbi térképre, akkor még nyilvánvalóbbá válik. A NAV a napokban listázta azokat a cégeket és egyéni vállalkozókat, amelyeknél határozatban állapította meg a jogsértést, vagyis azt, hogy nem jelentették be a náluk dolgozóknak legalább egy részét.

Tovább olvasom

A német gépipari óriás csütörtökön jelentette be, hogy egy nagyobb átalakulás keretében 6900 dolgozóját bocsátja el világszerte, így reagálva az energia- és az árupiaci szektorban végbemenő változásokra. A leépítések felét Németországban hajtják végre több év alatt. Görlitz és Lipcse városokban 920 munkahely esik áldozatul, míg az erlangeni és az offenbachi üzemek összevonása miatt 700 dolgozót küldenek el.

Tovább olvasom

Itt egy újabb jele annak, hogy mennyire szenvednek az online hirdetésekből élő digitális médiacégek. Az elmúlt évek során dinamikusan növekedő amerikai BuzzFeed 350 millió dolláros bevételi célt tűzött ki maga elé 2017-ben, de mint a Wall Street Journal csütörtökön megtudta, az árbevétel várhatóan 15-20 százalékkal elmarad ettől. A BuzzFeed zártkörű részvénytársaságként működik, így a pénzügyi eredményeit nem teszi rendszeresen közzé.

Elképzelhető, hogy a vártnál rosszabb eredmény miatt a cég 2018-ra tervezett tőzsdére lépését is elhalasztják, igaz, ezt a sejtést a BuzzFeed egyelőre nem kommentálta. Nem csak a BuzzFeed, hanem általában az egész digitális médiapiac szenved a nyereségszerzéssel, ami legfőképpen a Facebook és a Google hibája, ugyanis a hirdetők ma már sokkal inkább náluk költik el a pénzüket.

Tovább olvasom

Tavaly annyira megugrott a karácsonyi online vásárlás forgalma, hogy az ajándékok jelentős része nem ért időben célba. A futárcégeket is meglepte a növekedés, ezért idén megpróbáltak még jobban felkészülni. Ha azonban a számokat és a munkaerőpiaci helyzetet nézzük, esélyes, hogy megint nem lehet minden csomagot időben kiszállítani.

Tovább olvasom

Hatalmas átalakulásra készül a GE, a világ egyik legrégebbi és legnagyobb, egyébként Magyarországon aktív vállalatcsoportja. A céget augusztus óta új vezérigazgató irányítja, aki a befektetőket sokkolva bejelentette a hét elején: a GE sokkal kevesebb bevételre számíthat, mint azt korábban gondolták. A nyereség feleakkora lesz, mint korábban ígérték, az osztalékot is a felére vágják, lesznek kirúgások is, és eladják majd a vállalatcsoport egyes részlegeit.

Ezeken éves szinten négymilliárd dollárt spórol a vállalat, amire szüksége is lesz, ha ki akar mászni az utóbbi évek egyik súlyosabb amerikai nagyvállalati válságból - amit ráadásul háborítatlan gazdasági körülmények között sikerült összehozni. De mégis, hogyan?

Tovább olvasom

Jandó Zoltán Jandó Zoltán
2017 november 16. 12:22 Állam, Piac

Egyszerűen nincs komoly érv amellett, hogy most kezdjék el építeni Paks 2-t

Az üzleti érvek elfogytak, és bár technológiai alapon még lehet védeni a paksi bővítést, de ez is egyre nehezebb.

Tovább olvasom

Fabók Bálint Fabók Bálint
2017 november 15. 18:13 Piac

A kínaiak húzták fel 17 százalékkal a sertéshús árát Magyarországon

Az orosz embargó miatti zuhanás után mintegy 50 százalékkal nőtt a sertéshús ára, annyira sokat esznek belőle a kínaiak. De már ez is konszolidálódik.

Tovább olvasom

Hatalmas értékben rendelt repülőket az Airbustól a Wizz Air. A Financial Times beszámolója szerint a magyar légitársaság 146 új gép megvásárlásáról írt alá szándéknyilatkozatot a gyártóval. A megrendelés összértéke listaáron 17,2 milliárd dollár, azaz jelenlegi árfolyamon 4540 milliárd forint. Ez nagyjából a teljes tavalyi magyar GDP 14 százalékának felel meg.

Más kérdés, hogy a tényleges vételár ennél valószínűleg jóval alacsonyabb, hiszen a listaárból komoly kedvezményeket ad az Airbus, ahogy erre a Wizz Arirnél is felhívták a figyelmet. Ettől függetlenül így is hatalmas ügyletről van szó, olyannyira, hogy még az európai repülőgépgyártó életében is meghatározó. A Bloomberg például arról írt, hogy az Airbus összesen 50 milliárd dollárnyi megrendelést kapott a dubaji légi shown, ami rekord a cég történetében. Ebből pedig elég jelentős a magyar vállalat részesedése, a kisebb A320 és A321 tipusú gépekből például ők rendelték a legtöbbet.

Tovább olvasom