Torontáli Zoltán
2018. január 10. 17:04 Piac

Az autóipari cégvezetők még mindig nem hisznek eléggé az e-autókban

A KPMG tanácsadócég provokatív mondatot tett le a világ autóipari vezetőinek íróasztalára: a tisztán elektromos hajtású járművek meg fognak bukni a szükséges infrastruktúra megteremtésével kapcsolatos kihívások miatt. A válaszadók 54 százaléka egyetértett, ami egyrészt azt jelzi, hogy a tavalyi 61 százalék után kissé javult az elektromos autók jövőjének megítélése, ám a többség szerint még mindig erősen kérdéses a sikerük.

A felmérés elsősorban azért érdekes, mert nem a közvélekedést, hanem a szakemberek, azon belül is a döntéshozók hozzáállását vizsgálja. A KPMG az elemzésben emlékeztet arra, hogy például Norvégiában, ahol rövid idő alatt nagyon nagy lett az elektromos autók aránya, tavaly szeptemberben a hatóságok már arra szólították fel a lakosokat, hogy inkább ne vegyenek tisztán elektromos járműveket, mert nincs elég töltőállomás a használathoz.

Nagyon beszédes adat, hogy az e-autók bukására legnagyobb mértékben az energetikai és infrastruktúra-cégek vezetői szavaznak, náluk 70 százalék ért egyet a fenti állítással. A KPMG szerint azért, mert ők látják a legjobban, hogy nem csak a töltőállomások hiányoznak, hanem problémát okoz, ha túl sok e-autó szabadul rá az energetikai hálózatokra.

Magyarországon egyébként az autóipari cégvezetők tavalyhoz képest sokkal szkeptikusabbak lettek, az alábbi grafikon azt mutatja, hogy a bukást előrejelző mondattal ma már jóval többen értenek egyet, mint tavaly, a tartózkodók közül sokan a negatív vélemény oldalára állhattak:

 


A tanulmányból kiderül az is, hogy a cégvezetők sokkal inkább tartanak a töltési idő hosszúságától, mint a felhasználók. A döntéshozók 60 százaléka mondja azt, hogy ha a töltési idő hosszabb marad, mint a hagyományos (benzines-dízeles) tankolás ideje, akkor az e-autók bukni fognak, a felhasználóknál azonban ennek aránya csak 51 százalék. Ők a mindennapi használatban már rájöttek, hogyan kell alkalmazkodni a hosszú tankolási periódusokhoz. Magyarországon egyébként a cégvezetők 50, a felhasználóknak azonban csak 40 százaléka szkeptikus ezzel kapcsolatban.

Az autóipar az üzemanyagcella alkalmazása felé fordul, a KPMG elemzése szerint ennek a megoldásnak az előretörése az elmúlt évek legfontosabb trendje. Az üzemanyagcellában elektromos áram keletkezik, tehát ezek is elektromos autók, de nagy különbség, hogy az áramot az autó a fedélzeten saját magának állítja elő, vagyis nem a hálózatot használja. A forrás döntően hidrogén, a végtermék víz, a töltés pedig ugyanolyan gyors, mint a fosszilis üzemanyag esetében. Ugyanakkor a hidrogén alapú közlekedés előtt is számos buktató és megoldatlan kérdés áll, erről nemrég itt írtunk részletesen.

Piac autóipar elektromos autó kpmg Olvasson tovább a kategóriában

Piac

2018. január 19. 10:35 Élet, Piac

Ha kevesebben mennek shoppingolni, ki fogja eltartani a trendi kávézóláncokat?

A Magyarországon is jelen lévő Costa kávéházlánc Angliában már érzi az online kereskedelem terjedésének számára negatív hatásait.

2018. január 18. 17:41 Piac

Kelet-Európa a sörivók Mekkája, de Magyarország a fasorban sincs

Ha literben nézzük a sörfogyasztást, akkor a mi régiónk uralja a világot - igaz, pont Magyarország nincs az élcsoportban. De legalább a kocsmában fogyasztott sör arányában igen!

2018. január 18. 15:25 Pénz, Piac

Óriási laborhálózat vette meg a legnagyobb magyar tulajdonú laboratóriumi céget

400 ügyfél, 90 alkalmazott, 4 labor, milliárd közeli árbevétel.