Torontáli Zoltán
2018. január 21. 16:25 Élet, Piac

A szépségipar mindent megmozgat, hogy végre sminkelni kezdjék magukat a férfiak is

Az arclemosó, a hidratálókrém, a szőrtelenítő és a hajfixáló zselé férfi változatai már jó ideje beköltöztek a fürdőszobákba, most már csak az hiányzik, hogy a sminkkészletek is kövessék őket. Legalábbis a szépségipar ezt szeretné, és bár már egy jó évtizede mindent megtesz ennek érdekében, talán 2018 tényleg az áttörés éve lehet. A piacot nagyon meg tudná dobni, ha a férfiak tömegesen kezdenék sminkelni magukat.

Ahogy Glen Jankowski, a Leeds Beckett University szociológus tanára írja elemzésében, akkor lesz sikeres a marketing, ha a férfiakat meggyőzik arról, hogy a smink “férfias” is lehet. A gyártók a termékeik férfias átnevezésével próbálkoznak, vagy azzal érvelnek, hogy a jó smink úgy tudja kiemelni az arc egyes vonásait, hogy férfiasabb kinézetet kölcsönöz a használójának.

Az áttörésben segíthet, hogy a férfi sminkelésről szóló videóblogok, azaz vlogok egyre népszerűbbek. A legnézettebb vloggerek, mint például Patrick Starr, James Charles vagy Jeffree Star több millió követőt vonzanak, akiknek már több mint 10 százaléka férfi. A kozmetikai ipar cégei egyre erősebben támogatják a vloggereket (pénzzel és termékmintákkal), akik ebből és a YouTube előfizetésekből jól keresnek. Így egyre többen vágnak bele, és egyre szélesebb körben terjesztik az igét.

Jankowski azt mondja, a kutatások szerint a férfiak kezdenek felzárkózni a nőkhöz abban, hogy egyre többen elégedetlenek a testképükkel. Egyre többen küzdenek emiatt étkezési problémákkal is, és ilyenkor gyakran a magas fehérjetartalmú italokhoz, esetleg szteroidokhoz nyúlnak. A trendet nagyon felerősíti a média, mivel a férfilapok csak magas, izmos, szikár, sűrű hajú modellekkel dolgoznak.

Egyelőre a férfiak messze nem tartanak ott, ahol a nők, vagyis tőlük még kevésbé várja el a társadalom, hogy úgy nézzenek ki, mint a címlapon szereplő modellek, a trend azonban ebbe az irányba mutat, és a nyomás erősödik. Ez pedig minden valószínűség szerint oda vezet, hogy az arcra vonatkozó elvárások is szigorúbbak lesznek, az igazán jó férfinak ne legyen kezeletlen pórusa, ránca vagy bőrfoltja.

A kozmetikai ipar mindenképpen ebben bízik, mert eddigi erőfeszítései ellenére a férfiaknak 2016-ban csak mintegy 50 milliárd dollár értékben értékesített különböző készítményeket, a nők ezzel szemben 250 milliárd dollárért vásároltak.

 

Élet Piac férfiak kozmetika smink Olvasson tovább a kategóriában

Élet

2018. február 18. 15:03 Élet, Tech

Nem, egyáltalán nem hiábavaló az energiatudatosság

Nem valószínű, hogy valaha is eljönne egy olyan világ, ahol nincs társadalmi költsége az energia előállításának. Az pedig, hogy próbálunk tudatosabbak lenni, még nem a sötét középkor.

2018. február 18. 07:20 Élet

Olyan autókat importálunk, amelyekhez nyugaton már nem akarnak hozzányúlni

Hallottál már a kettőstömegű lendkerékről? Pedig elég sok mindent elmond arról, hogy milyen autókat hozunk be nyugatról.

2018. február 17. 07:18 Élet, Piac

Ugyanaz a tej van minden áruházlánc saját márkás dobozában

Az Aldi egyszerűen megvett egy magyar tejmárkát, hogy tudjon belőle túró rudit is csinálni. Elmentünk a tejüzembe, hogy megnézzük.

Fontos

2018. február 19. 09:17 Állam, Világ

A magyar állam 310 milliárd forintot hitelezne a Fülöp-szigeteken üzletelő magyaroknak

A Fülöp-szigetek kereskedelmi minisztere szerint komolyan érdeklődünk a mangó, a banán, a kókuszdió és a karragén iránt.

2018. február 19. 06:51 Állam, Piac

A kormány a rezsidémon mellé állt

A rezsibiztos a drágább gáz mellett érvel, a lakossági fogyasztók pedig lemondhatnak arról, hogy a piaci verseny alacsonyabb gázárat hozzon.

2018. február 16. 12:36 Állam, Élet

Egyáltalán nem biztos, hogy csődbe menne a bulinegyed az éjféli zárórával

Még az is lehet, hogy emelkedne az árbevétel, ha az európai bulizók alsó rétegei helyett igényesebb vendégekre állnának át.