Hírlevél feliratkozás
Torontáli Zoltán
2018. május 23. 11:07 Piac

A nosztalgiamarketing kezdi visszahozni a sírból a Nokiát

Ez a Nokia már nem az, amelyik a világpiacot uralta, de az elmúlt napokban számos olyan hír és elemzés is megjelent, amely szerint a márka kezd megint egyre népszerűbb lenni. A sok esetben olcsóságra és nosztalgiára épített új stratégia furcsa módon nem csak a fejlődő országokban, hanem Európában is kezd bejönni.

A Nokia márkanevet használó HMD Global még csak két éves cég, az egykori “nagy” Nokia és a Microsoft vezetői irányítják, pár modellel van jelen a világpiacon és bár finn gyökerű vállalkozás, központja Kínában van. A társaság működése elődjével ellentétben sokkal kevésbé átlátható, mivel nincs jelen a tőzsdén. A cégnek nemrég sikerült 100 millió dollár tőkét bevonnia a piacról, amivel a vállalatérték átlépte az egymilliárd dollárt.

A HMD Global tavaly 80 országban összesen 70 millió mobiltelefont adott el, ami nagyon messze van a régi Nokia számaitól és a mostani piacvezetőkétől is, ráadásul arra sem elég, hogy profitot érjen el a cég, mivel a termékei az olcsóbb tömegmodellek között versenyeznek. A 2017-es bevétel 1,8 milliárd euró, az üzemi szintű veszteség pedig 65 millió euró volt.

Ami miatt mégis érdemes lehet figyelni a céget, az a stratégia meglepő sikeressége, vagyis a jövőbeni fejlődési lehetőség. Az okostelefon szegmens belépő szintű kategóriájában sikerült a talajfogás, és ezzel párhuzamosan a nosztalgikus “butatelefonok” réspiacát is megteremtették maguknak, amit azonnal el is foglaltak.

Áprilisban a HMD a Samsung és a Xiaomi után a harmadik számú piaci szereplő lett Indiában, amit elemzők szerint elsősorban annak köszönhet, hogy a márkanév-ismertsége mellett a közepes szintű szegmensben a versenytársaknál jobban lőtte be a készülékek ár-érték arányát. India azért lehet fontos a Nokiának, mert a hatalmas piac stabil pénzügyi hátteret biztosíthat a cégnek.

A másik vonulat a retró. A 3310-es modell tavalyi újragondolása annyira bejött, hogy nemrég elkezdték bevezetni a 8110-es banántelefon modernizált verzióját is. Ezek a modellek az okostelefonokhoz képest technológiai szempontból nem sokat tudnak, de olcsóságuk miatt akár második eszköznek is megveszik őket, gyakorlatilag divatcikknek.

A dizájnos butatelefon ugyan sok profitot nem hoz, marketing szempontból kulcsfontosságú, mert erősíti a márkaismertséget, és így a cég okostelefonjaira is felhívja a vásárlók figyelmét.

Elég meglepő, de a Nokia az idei első negyedévben az ötödik legnagyobb okostelefon-értékesítő volt Európában. A Canalys adatai szerint az év első három hónapjában 6,3 százalékkal visszaesett az okostelefonok értékesítése a kontinensen. A piacot a Samsung magasan vezeti, de az Apple, a Huawei és a Xiaomi után az ötödik helyen 3,5 százalékos részesedéssel a Nokia áll.

Piac mobiltelefon Nokia nosztalgia okostelefon Olvasson tovább a kategóriában

Piac

Hajdu Miklós
2018. augusztus 17. 17:47 Piac

A könnyes szemű Musk elveit feladva állt le üzletelni az olajhatalmakkal

Musk beteljesítheti saját rémálmát, úgy néz ki, hogy Szaúd-Arábia befolyást szerez a Teslában.

Kasnyik Márton
2018. augusztus 17. 14:51 Pénz, Piac

Trump egy Twitter-üzenetben felvetette, hogy a feje tetejére állítaná a nagyvállalatok és befektetők életét

Ne vesződjenek a cégek a negyedéves jelentéssel, az elnök szerint elég lesz félévente látni a számokat.

Hajdu Miklós
2018. augusztus 16. 10:46 Piac

A hőhullám miatt felpörögtek a füstokádó erőművek, ami tovább ront a helyzeten

Hiába épül a sok szélerőmű, ha a klímaváltozás miatt egyre kevésbé fúj a szél.

Fontos

2018. augusztus 16. 12:36 Világ

Trump kivásárolná Orbánt az orosz kapcsolatból

Az amerikai nagykövet szerint Magyarországnak Oroszországgal és Kínával szemben a NATO-t érdemes választania, mert az USA sokkal többet tud kínálni.

Torontáli Zoltán
2018. augusztus 16. 06:51 Piac

Ilyen is van Magyarországon: évi 26 százalékkal nő és 10 százalék profitot hoz

Megnéztük a hazai magánegészségügyi szolgáltatók krémjének számait, vagyis egy óriási üzleti jéghegy csúcsát.

2018. augusztus 15. 06:52 Állam, Piac

Nyerges Zsolt lett az ország második számú agrárbárója

Miután átvette Simicska Lajos agrárérdekeltségeit, Nyerges Zsolt cégei gazdálkodnak a második legnagyobb területen, csak Csányi Sándor vállalkozásai előzik meg.