Hírlevél feliratkozás
Fabók Bálint
2018. július 2. 11:54 Pénz, Piac

Riválisával összefogva törné le az árakat a Tesco

Hosszútávú stratégiai együttműködést kötött egymással az európai kiskereskedelem két óriása, a brit Tesco és a francia Carrefour. A hétfőn kiadott közleményük szerint az együttműködés fókuszában a beszerzés áll. Céljuk, hogy közösen olcsóbb árakat harcoljanak ki a beszállítóiknál, és például közösen rendeljenek saját márkás termékeket.

A két vállalat két éve tárgyal egymással és a mostani bejelentés szerint hamarosan véglegesíthetik a megállapodásukat, amelytől azt várják, hogy a termékeik is olcsóbbak lesznek. A Carrefour és a Tesco a harmadik, illetve a negyedik legnagyobb kiskereskedelmi vállalatnak számít Európában, őket a Lidl és a Kaufland üzleteket működtető német Schwarz csoport, illetve az Aldi előzi meg. A Carrefour és a Tesco közösen több mint 800 ezer embernek ad munkát.

 

A Tesco az Egyesült Királyság mellett öt országban van jelen Európában. Csehországban, Írországban és Magyarországon is piacvezető, rajtuk kívül még Lengyelországban és Szlovákiában vannak boltjai. Európán kívül több országban kereskedik, főleg a Távol-Keleten. A Carrefournak több mint harminc országban működnek érdekeltségei,a szomszédos országok közül Ausztriában és Romániában.

Akárcsak a bankoknál, a kiskereskedelmi láncoknál is elindult Európában egy egyesülési, együttműködési tendencia, hogy felvegyék a versenyt elsősorban az amerikai óriások ellen. A kiskereskedelmi láncoknak a legnagyobb konkurenciát az amerikai Amazon jelenti, de akárcsak Magyarországon, egész Európában komoly kihívást jelentenek az elmúlt években gyorsan fejlődő német diszkontláncok, az Aldi és a Lidl.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkÜzleti vaslogika miatt kell a CBA-nak alulmaradnia a Lidl-ékkel szembenA szervezetlenség, a csökkenő piaci súly és a haszon lefölözése lefelé vezető spirálba vitte a magyar kiskereskedelmi láncokat. Elemzésünk a hazai cégek kilátástalan helyzetéről, első rész.

A francia Auchan, Casino Guichard-Perrachon és Schiever Group, valamint a brit Metro a múlt héten jelentették be, hogy hasonló együttműködésre készülnek, mint most a Tesco és a Carrefour, hogy csökkentsék a beszerzési költségeiket. A Tesco pedig éppen egy idei bejelentés alapján veszti el piacvezető szerepét az Egyesült Királyságban, miután a két, közvetlenül mögötte álló cég, a Sainsbury és az Asda egyesül.

Pénz Piac Carrefour kiskereskedelem Tesco Olvasson tovább a kategóriában

Pénz

Jandó Zoltán
2018. július 20. 16:07 Pénz

Megveszi a MOM Parkot az OTP

Tízmilliárdos nagyságrendű ügyletről lehet szó, miközben az ingatlanalapok vagyona már ezer milliárdos nagyságrendű.

Wiedemann Tamás
2018. július 20. 13:21 Pénz, Piac

Élelmiszert még mindig nem akarunk online rendelni

Hiába szárnyal az e-kereskedelem, élelmiszert továbbra is inkább az üzletekben vásárolnak a magyarok.

2018. július 19. 15:39 Pénz, Világ

Az Uber miatt már nem futja Ferrarikra a taxikirálynak

Evgeny Freidman volt a legmenőbb taxis vállalkozó Amerikában, de jött az Uber, és már a Ferrarijai bérleti díját sem tudja fizetni.

Fontos

Fabók Bálint
2018. július 20. 06:45 Állam, Élet

Tovább ömlöttek az állami százmilliók a százezres nézőszámokat blöffölő kamuszínházakhoz

Újonnan alapított, egymással szoros kapcsolatban álló színházak tavaly közel kétmilliárd forint tao-támogatást kaptak, pedig tevékenységük észrevehetetlen.

Rigó Anita
2018. július 19. 16:40 Világ

Most nagyon fájhat Kínának Trump vámháborúja, de hosszú távon profitálhat belőle

A kínai gazdaság alapból is sok gazdasági kihívással szembesül, erre jött a vámháború. Elsőre az USA lehet felül, de a támadás csak löketet adhat a kínai reformoknak.

Bucsky Péter
2018. július 19. 07:21 Állam

Milliárdos károkat okozhatott a Red Bull Air Race a budapestieknek

Sehol máshol nem ad milliárdokat az állam önként az őrült zajterhelést okozó rendezvénynek, ami egy hazai sikermárka külföldi konkurensét reklámozza. A hasznot, amit ez Budapestnek hoz, nagyítóval kell keresni.