Hírlevél feliratkozás
Torontáli Zoltán
2017. november 8. 10:12 Tech

Bajba kerül a Snapchat, ha nem tudja megoldani, hogy ne csak az amerikai tinik imádják

Hiába adtak le alaposan az elemzők a várakozásaikból, a Snapchat nevű közösségi médiás alkalmazás mögött álló cégnek, a Snapnek még ezeket a számokat sem sikerült teljesítenie a legutóbbi negyedéves jelentése szerint.

Ahogy a Financial Times is rámutat, az aktív felhasználók száma az elmúlt három hónapban mindössze 5 millióval nőtt, a bevétel pedig éves összehasonlításban 126 százalékkal emelkedett, ám ez egy hasonlóan ambiciózus amerikai tech cégtől harmatgyenge teljesítmény.

A Snapchat fantasztikusan jól teljesít egy szempontból: továbbra is az amerikai tizenévesek kedvenc kép- és videómegosztó szolgáltatása. Egy átlagos amerikai felhasználó naponta 25-ször is ránéz az üzeneteire. 

A probléma mégis súlyos, és egy tőmondatban összefoglalható: rajtuk kívül mások nem fogékonyak a szolgáltatásra.

A Snap ezért azt tervezi, hogy átszabja az applikációt a könnyebb és logikusabb használhatóság érdekében. Ezzel azonban ingoványos talajra érkezik, az amerikai tinik ugyanis jórészt pont azért szeretik a Snapchatet, mert számukra a használata szórakoztató, és legfőképpen a szüleiktől is mentes övezetben érezhetik magukat. A Snapnek most úgy kellene átalakítania magát, hogy ez az intimitás megmaradjon, ám valahogy a szülők mégiscsak rászokjanak, tipikusan a Facebook mellé, vagy inkább helyette.

Evan Spiegel, a Snap alapító-társtulajdonosa előre figyelmeztetett, hogy az átalakítás rövid távon várhatóan minden tekintetben felbolygatja majd az üzletmenetet, de azzal nyugtatta a munkatársait, hogy végső soron a Snapchat eddig is az állandó, csak kevésbé látványos változásokban élt.

A részvényesek azonban már most is zaklatottnak érezhetik magukat, a márciusi tőzsdei bevezetéskor a papírjaik 24,5 dollárt értek, most azonban csak 13-ért tudnának megválni tőle. Ők valószínűleg csak döbbenten nézik, hogy Spiegel az átalakítással egycsapásra szinte minden eddigi stratégiai döntést átírt.

A Snap egyébként óriásit bukott a Spectacles nevű videókamerás szemüvegével. A raktárban 40 millió dollár értékben porosodnak a szemüveg alkatrészei, mert a kezdeti lelkesedést látva Spiegelék azt hitték, nagy lesz a kereslet a termékre, és alaposan berendeltek. Ezt azonban végül még az amerikai tinik sem ették meg, és bár a Spectacles eddig 20 millió dollár bevételt termelt, a 40 milliós raktárkészletet most le kellett írni a könyvekben.

Fotó: AFP/Europress

Tech Evan Spiegel Snap Snapchat Olvasson tovább a kategóriában

Tech

Hajdu Miklós
2018. augusztus 15. 13:53 Tech

Ellenőrizd a géped, mert újabb biztonsági rést találtak az Intel processzoraiban

A 2015 után gyártott processzorok szinte mind érintettek, érdemes letölteni a javítócsomagot.

Hajdu Miklós
2018. augusztus 11. 12:20 Tech

Eltüntet egy gyakori kifogást életünkből a Google

Vége a hazudozásnak a lemerült akkuról a Google Maps-nek köszönhetően.

Hajdu Miklós
2018. augusztus 10. 13:13 Tech

Újabb jelét adta az Apple, hogy beszállhat az autóiparba

Komoly autóipari szakembereket csábít magához az Apple, még a végén autó is készülhet az iPhone gyártójánál.

Fontos

2018. augusztus 16. 12:36 Világ

Trump kivásárolná Orbánt az orosz kapcsolatból

Az amerikai nagykövet szerint Magyarországnak Oroszországgal és Kínával szemben a NATO-t érdemes választania, mert az USA sokkal többet tud kínálni.

Torontáli Zoltán
2018. augusztus 16. 06:51 Piac

Ilyen is van Magyarországon: évi 26 százalékkal nő és 10 százalék profitot hoz

Megnéztük a hazai magánegészségügyi szolgáltatók krémjének számait, vagyis egy óriási üzleti jéghegy csúcsát.

2018. augusztus 15. 06:52 Állam, Piac

Nyerges Zsolt lett az ország második számú agrárbárója

Miután átvette Simicska Lajos agrárérdekeltségeit, Nyerges Zsolt cégei gazdálkodnak a második legnagyobb területen, csak Csányi Sándor vállalkozásai előzik meg.