Torontáli Zoltán
2017. november 8. 10:12 Tech

Bajba kerül a Snapchat, ha nem tudja megoldani, hogy ne csak az amerikai tinik imádják

Hiába adtak le alaposan az elemzők a várakozásaikból, a Snapchat nevű közösségi médiás alkalmazás mögött álló cégnek, a Snapnek még ezeket a számokat sem sikerült teljesítenie a legutóbbi negyedéves jelentése szerint.

Ahogy a Financial Times is rámutat, az aktív felhasználók száma az elmúlt három hónapban mindössze 5 millióval nőtt, a bevétel pedig éves összehasonlításban 126 százalékkal emelkedett, ám ez egy hasonlóan ambiciózus amerikai tech cégtől harmatgyenge teljesítmény.

A Snapchat fantasztikusan jól teljesít egy szempontból: továbbra is az amerikai tizenévesek kedvenc kép- és videómegosztó szolgáltatása. Egy átlagos amerikai felhasználó naponta 25-ször is ránéz az üzeneteire. 

A probléma mégis súlyos, és egy tőmondatban összefoglalható: rajtuk kívül mások nem fogékonyak a szolgáltatásra.

A Snap ezért azt tervezi, hogy átszabja az applikációt a könnyebb és logikusabb használhatóság érdekében. Ezzel azonban ingoványos talajra érkezik, az amerikai tinik ugyanis jórészt pont azért szeretik a Snapchatet, mert számukra a használata szórakoztató, és legfőképpen a szüleiktől is mentes övezetben érezhetik magukat. A Snapnek most úgy kellene átalakítania magát, hogy ez az intimitás megmaradjon, ám valahogy a szülők mégiscsak rászokjanak, tipikusan a Facebook mellé, vagy inkább helyette.

Evan Spiegel, a Snap alapító-társtulajdonosa előre figyelmeztetett, hogy az átalakítás rövid távon várhatóan minden tekintetben felbolygatja majd az üzletmenetet, de azzal nyugtatta a munkatársait, hogy végső soron a Snapchat eddig is az állandó, csak kevésbé látványos változásokban élt.

A részvényesek azonban már most is zaklatottnak érezhetik magukat, a márciusi tőzsdei bevezetéskor a papírjaik 24,5 dollárt értek, most azonban csak 13-ért tudnának megválni tőle. Ők valószínűleg csak döbbenten nézik, hogy Spiegel az átalakítással egycsapásra szinte minden eddigi stratégiai döntést átírt.

A Snap egyébként óriásit bukott a Spectacles nevű videókamerás szemüvegével. A raktárban 40 millió dollár értékben porosodnak a szemüveg alkatrészei, mert a kezdeti lelkesedést látva Spiegelék azt hitték, nagy lesz a kereslet a termékre, és alaposan berendeltek. Ezt azonban végül még az amerikai tinik sem ették meg, és bár a Spectacles eddig 20 millió dollár bevételt termelt, a 40 milliós raktárkészletet most le kellett írni a könyvekben.

Fotó: AFP/Europress

Tech Evan Spiegel Snap Snapchat Olvasson tovább a kategóriában

Tech

2018. február 18. 15:03 Élet, Tech

Nem, egyáltalán nem hiábavaló az energiatudatosság

Nem valószínű, hogy valaha is eljönne egy olyan világ, ahol nincs társadalmi költsége az energia előállításának. Az pedig, hogy próbálunk tudatosabbak lenni, még nem a sötét középkor.

2018. február 12. 11:53 Élet, Tech

Filozófusok segítenek eldönteni, hogy kit gázoljanak el az önvezető autók

Megmentse öt ember életét az autó, ha cserébe egy másikat el kell gázolnia? - ez a leggyakoribb felvetés, de számos más problémához is filozófusokra lesz szükség.

2018. február 11. 07:13 Élet, Tech

Teljesen fölöslegesen stresszelünk az éjszakára felkapcsolt villanykörtén

Az energiafogyasztás nem bűn, és az energiafogyasztás csökkentése önmagában nem egy érték. Amit viszont minél gyorsabban csökkenteni kellene, az a környezetszennyezés.

Fontos

2018. február 23. 16:39 Állam, Pénz

Visszatért Magyarországra, és drágább is lett az orosz gáz

Miután lejárt a húszéves szerződésünk az oroszokkal, kevesebb gázt vettünk tőlük, tavaly mégis megfordult a korábbi trend.

2018. február 23. 13:03 Élet

Kétszer olyan gyorsan öregszik a népesség az ország déli részén, mint a közepén

Az egész országban sötétek a demográfiai kilátások, de a déli régiók különösen nagy bajban vannak.

2018. február 22. 16:51 Állam

Több mint kétszer annyi roma él Magyarországon, mint harminc éve

Fontos, hiánypótló felmérést készítettek a Debreceni Egyetem munkatársai, amelyben a roma népesség területi elhelyezkedését vizsgálták meg.