Torontáli Zoltán
2018. február 8. 16:05 Élet, Tech

Nehezebb lesz pénzt csinálni a YouTube-ból

A legnagyobb közösségi videómegosztót az elmúlt években számos amatőr tudta sikeresen felhasználni arra, hogy ismert médiaszemélyiséggé váljon, aki meg is tud élni a videós posztjaiból. A rendszer ugyanis úgy van kitalálva, hogy a nézettségtől függően a YouTube megosztja a videó előállítójával azt a bevételt, amelyet a hirdetők hagynak nála. A kezdők számára is elérhető jó világnak azonban vége lehet, mert a YouTube alaposan szigorított a pénzmegosztás feltételein.

Ahhoz, hogy valaki olyan hirdetést tudjon csatolni a videójához, amelyből ő is részesedhet, ezentúl az utolsó 12 hónapban legalább négyezer óra nézettséget kell produkálnia a saját csatornáján, és legalább ezer előfizetővel is rendelkeznie kell. Ez összességében eléggé megnehezítheti az induló hobbivideósok dolgát.

Sophie Bishop, a University of East London PhD-hallgatója szerint a szigorítás oka, hogy a YouTube nagy hirdetői kikényszerítették a változtatást, mert aggódnak a hirdetéseik kontroll nélküli elhelyezése miatt. A Lidl és a Mars például nemrég azért hagyta ott a csatornát, mint hirdetési felületet, mert a reklámjaik számukra üzletileg kedvezőtlen kommentek környezetében tűntek fel. A Pepsi és a Walmart is hasonló okból, a gyűlöletbeszédek miatt szakított a YouTube-bal.

Az elmúlt időszak botrányai csak tovább rontották a csatorna hírnevét a hirdetők körében. A fotónkon is látható PewDiePie, a legnagyobb nézősereget vonzó vlogger (polgári nevén Felix Kjellberg, aki a saját videójátékozásának kommentálásával futtatta fel karrierjét) például rasszista megszólalása miatt került bajba. A szintén nagyágyúnak számító Logan Paul pedig azért, mert vihogva mutatta be egy öngyilkos holttestét, és ez még úgy is óriási vihart kavart, hogy a videó hitelessége körül elég sok a bizonytalanság.

A hirdetők mindenesetre nem szeretnének kockáztatni, és abba az irányba próbálják terelni a csatornát, hogy növelje a belépési küszöböt, és kontrollálja a tartalmak és a hirdetések párosítását. Mivel a YouTube maga is a hirdetőkből él, érthető, ha enged a nyomásnak, ám ez alapvetően változtathatja meg a csatorna elfogadottságát. A YouTube ugyanis nem győzi hangsúlyozni, hogy nem úgy működik, mint egy tévécsatorna, és ennek az arculatnak a fenntartása létfontosságú számára, hiszen többek között ezzel a szabadossággal különbözteti meg magát a hagyományos médiumoktól.

A YouTube rengeteg olyan tartalmat fogad be, ami a hagyományos médiában kevésbé tud érvényesülni. Ilyenek például az LMBT (vagyis a szexuális és nemi kisebbségeket képviselő) közösség csatornái, amiknek jelentős követőtábora alakult ki. A YouTube-nak azonban valahogy kezelnie kell az abból adódó kihívást, hogy a hirdetők egy része nem szeretne például ilyen kontextusban megjelenni.

Élet Tech hirdetés közösségi média videó vlogger YouTube Olvasson tovább a kategóriában

Élet

2018. február 18. 15:03 Élet, Tech

Nem, egyáltalán nem hiábavaló az energiatudatosság

Nem valószínű, hogy valaha is eljönne egy olyan világ, ahol nincs társadalmi költsége az energia előállításának. Az pedig, hogy próbálunk tudatosabbak lenni, még nem a sötét középkor.

2018. február 18. 07:20 Élet

Olyan autókat importálunk, amelyekhez nyugaton már nem akarnak hozzányúlni

Hallottál már a kettőstömegű lendkerékről? Pedig elég sok mindent elmond arról, hogy milyen autókat hozunk be nyugatról.

2018. február 17. 07:18 Élet, Piac

Ugyanaz a tej van minden áruházlánc saját márkás dobozában

Az Aldi egyszerűen megvett egy magyar tejmárkát, hogy tudjon belőle túró rudit is csinálni. Elmentünk a tejüzembe, hogy megnézzük.

Fontos

2018. február 19. 09:17 Állam, Világ

A magyar állam 310 milliárd forintot hitelezne a Fülöp-szigeteken üzletelő magyaroknak

A Fülöp-szigetek kereskedelmi minisztere szerint komolyan érdeklődünk a mangó, a banán, a kókuszdió és a karragén iránt.

2018. február 19. 06:51 Állam, Piac

A kormány a rezsidémon mellé állt

A rezsibiztos a drágább gáz mellett érvel, a lakossági fogyasztók pedig lemondhatnak arról, hogy a piaci verseny alacsonyabb gázárat hozzon.

2018. február 16. 12:36 Állam, Élet

Egyáltalán nem biztos, hogy csődbe menne a bulinegyed az éjféli zárórával

Még az is lehet, hogy emelkedne az árbevétel, ha az európai bulizók alsó rétegei helyett igényesebb vendégekre állnának át.