Hírlevél feliratkozás
Rigó Anita
2018. január 12. 16:24 Tech, Világ

Mást kapsz majd a Facebooktól, mint eddig

Nemsokára azt fogjuk észrevenni, hogy kevesebb céges poszt és újságcikk jelenik meg a facebookos híráramunkban, helyettük pedig többet látjuk majd a családtagjaink és barátaink által feltöltött tartalmakat. Mark Zuckerberg fontos változtatásokat jelentett be, amelyek hatására valószínűleg kevesebbet fogunk facebookozni, az online médiumokat pedig kevesebben fogják olvasni.

A techvezér újévi fogadalmában már elárulta, hogy idén megjavítja a Facebookot annak érdekében, hogy “a közösségi oldalon eltöltött idő biztosan minőségi időtöltés legyen”. Csütörtök este pedig néhány konkrétumot is megosztott a cég stratégiaváltásáról.

A Facebookot alapvetően azért hozták létre, hogy összekösse az embereket, ám ez az utóbbi években kissé háttérbe szorult. Zuckerberg szerint ennek az az oka, hogy robbanásszerűen megnőtt a nyilvános tartalmak száma, amik így átvették az uralmat a híráramunk felett. Ezen idén változtatni fog a cég: teljesen átírják azt az algoritmust, ami a híráramunkat állítja össze. Ezentúl sokkal több tartalmat látunk majd a családtagjainktól, a barátainktól és a csoportoktól, amikben benne vagyunk és kevesebb céges poszt és újságcikk bukkan majd fel. Mivel a cél, hogy az embereket minél inkább minőségi kommunikációra ösztönözzék, ezért a publikus tartalmak közül is azok kerülnek majd be elsősorban a híráramba, amelyek ezt támogatják, például az élő videók és a vitát gerjesztő hírek, amikre jellemzően nagyon sok interakció érkezik.

Zuckerberg nyíltan beszélt arról is, hogy ezeknek a lépéseknek negatív következményei is lesznek. Az emberek valószínűleg kevesebbet lógnak majd a Facebookon, és az oldalak melletti elkötelezettséget mérő mutatószámok is csökkennek majd. Ám szerinte cserébe értékesebb lesz a közösségi oldalon töltött idő, és hosszabb távon a felhasználóknak és az üzletnek is jót tesz.

John Hegeman, a híráram termékmenedzsere szerint a változások a hirdetéseket nem fogják érinteni. A Facebook bevételeinek 98 százaléka hirdetésekből származik, ezek összege tavaly 10,14 milliárd dollárra emelkedett, ami közel a duplája az egy évvel korábbi árbevételnek.

A Facebookot és a többi nagy közösségi médiaoldalt is sokat kritizálták azzal, hogy a termékeik gyakorlatilag csak megerősítik az embereket a saját társadalmi és politikai nézeteikben, és direkt az ilyen posztokhoz szoktatja hozzá őket. A 2016-os amerikai elnökválasztással kapcsolatban is komolyan felmerül a Facebook szerepe, ami félrevezető és hamis híreket is előnyben részesíthetett a híráramban, de ugyanezzel más országokban is befolyásolhatta a politikát. Azt tavaly elárulták, hogy orosz ügynökök szándékosan terjesztettek olyan kedélyeket felborzoló tartalmakat, amelyek célja az volt, hogy megosszák az amerikai választókat.

Ugyan a cél nemes, a híroldalakat különösen rosszul fogja érinteni, ha a közösségi platform háttérbe szorítja a nem fizetős posztjaikat, ugyanis sokuk a Facebookon keresztül generálja a forgalma nagy részét. Zuckerberg elárulta, hogy az irányváltásba már tavaly belekezdtek, ami a statisztikákon is meglátszik. Az Axios gyűjtése szerint 2017-ben folyamatosan csökkent a médiumok facebookos megosztásokból és ajánlásokból szerzett forgalma, olyannyira, hogy a Google-ről érkező forgalom is megelőzte azt. Ősszel jelentek meg az első hírek arról, hogy a Facebook egy újfajta, kettős híráramot tesztel hat országban (köztük Szlovákiában), ami szétválasztja a fizetett és a nem fizetett céges tartalmakat. Ez egyértelműen rontotta a híroldalak elérését.

Tech Világ facebook hirdetés közösségi média Mark Zuckerberg online média Olvasson tovább a kategóriában

Tech

Torontáli Zoltán
2018. június 19. 11:10 Élet, Tech

A sztori, ami jól mutatja a Szilícium-völgy árnyékos oldalát

Hatalmas sikernek indult, felértékelte a piac, óriásit bukott, mert megtévesztette a befektetőket, és most újra indulna.

Torontáli Zoltán
2018. június 18. 10:07 Tech

Ez a videó megmutatja, mivel lehet rávenni a Google-t 550 millió dollár befektetésre

Miközben Donald Trump küzd a kínai technológia térhódítása ellen, a Google összeborult az egyik legnagyobb kínai e-kereskedelmi vállalattal.

Torontáli Zoltán
2018. június 15. 15:43 Tech

Minden önvezető lesz, aminek kereke van, még a motor is?

Ha megy a porszívóval, a fűnyíróval, az autóval és a kamionnal, a motorral is meg kell próbálni.

Fontos

Fabók Bálint
2018. június 23. 13:55 Piac

Ahogy több pénzük lett, rögtön lerohanták a magyarok a gyorséttermeket

Nemrég még nullaszaldó körüliek voltak a nagy gyorsétteremláncok, de tavaly hatalmasat nőtt a bevételük, és több milliárd forint nyereséget termeltek.

Hajdu Miklós
2018. június 22. 15:39 Piac, Világ

Magyarországot is lehúzhatja a nehéz helyzetbe kerülő német feldolgozóipar

Trump külkereskedelmi csatározása nem marad következmények nélkül, a tavaly még egyre javuló helyzetű német feldolgozóipart már le is rántotta.

Torontáli Zoltán
2018. június 22. 06:52 Állam, Élet

A magánbiztosítói piac lenyúlására készülhet a kormány, hogy egyeseknek rendbe tegye az egészségügyet

Az utóbbi években élénk magánegészségügyi piac alakult ki a biztosítók adómentessége miatt. Ennek most vége, de az állam befurakodhat, és az állampolgárok egy része továbbra is mehet a magánrendelőkbe.