Hírlevél feliratkozás
2018. július 8. 14:50 Világ

Van, ahol már megunták a vonatluxust, és visszahoznák a fapados vonatokat

Van piaci igény Nagy-Britannia és Franciaország között közlekedő fapados vonatokra – állapította meg a Roland Berger tanácsadó cég az International Railway Journal című szaklap cikke szerint. A szakértők azzal számoltak, hogy ezek is nagysebességű, tehát óránként legalább 200 kilométeres sebességgel száguldó lennének, de azért a menetidő érezhetően hosszabbra nyúlna, mint a 300-320 kilométer/órára is felgyorsító Eurostar vonatok esetében. (Idehaza a 160 kilométer/órát szeretnék legalább néhány vonalon elérni.)

Cserébe a Eurostarhoz képest a jegyek negyedével olcsóbbak lennének. Ez egy átlagérték, mert más társaságokhoz hasonlóan a Eurostar vonatain is többféle helyár van, a cikk írásakor a legolcsóbb jegy Londonból Párizsba 41 font volt (15 ezer forint), a másik irányba pedig 56 euró (18 ezer forint) volt.

A százoldalas tanulmány szerint egy ilyen szolgáltatást öt éven belül évi kétmillióan vennének igénybe a párizsi és londoni régió közötti utazásra. Ez évi 285 millió euró pluszbevételt hozna a La Manche alatti Csatorna-alagutat üzemeltető Getlink társaság számára, ami igen jelentős összeg a vállalat tavalyi 1,03 milliárd eurós forgalmához képest. Tízéves távlatban pedig még több lehet a plusz, mert akkor már a 4 milliót is elérheti a fapados vonatok utasszáma.

Az nem kérdés, hogy az infrastruktúra elbírná a pluszforgalmat. A Getlink pont azért rendelte meg a tanulmányt, mert az alagút kihasználtsága jelenleg csak 58 százalékos.

 

Az elemzés szerint egyebek mellett azzal lehetne biztosítani az alacsonyabb jegyárakat, ha a szerelvények nem London és Párizs központi pályaudvarára futnának be, hanem kevésbé frekventált helyekre. Ez persze nem meglepő, hiszen a fapados légitársaságok is élnek ezzel a módszerrel a repülőterek esetében.

Világ Csatorna-alagút Eurostar fapados vonat Olvasson tovább a kategóriában

Világ

Rigó Anita
2018. július 19. 16:40 Világ

Most nagyon fájhat Kínának Trump vámháborúja, de hosszú távon profitálhat belőle

A kínai gazdaság alapból is sok gazdasági kihívással szembesül, erre jött a vámháború. Elsőre az USA lehet felül, de a támadás csak löketet adhat a kínai reformoknak.

2018. július 19. 15:39 Pénz, Világ

Az Uber miatt már nem futja Ferrarikra a taxikirálynak

Evgeny Freidman volt a legmenőbb taxis vállalkozó Amerikában, de jött az Uber, és már a Ferrarijai bérleti díját sem tudja fizetni.

Kasnyik Márton
2018. július 19. 14:18 Világ

Hajmeresztő alkut köthetett Trump Putyinnal

Putyin koholt vádakkal akarja elérni, hogy kiadjanak néhány számára kellemetlen amerikait Oroszországnak. Trump pedig azt fontolgatja, hogy eleget tegyen a kérésnek.

Fontos

Jandó Zoltán
2018. július 20. 16:07 Pénz

Megveszi a MOM Parkot az OTP

Tízmilliárdos nagyságrendű ügyletről lehet szó, miközben az ingatlanalapok vagyona már ezer milliárdos nagyságrendű.

Fabók Bálint
2018. július 20. 06:45 Állam, Élet

Tovább ömlöttek az állami százmilliók a százezres nézőszámokat blöffölő kamuszínházakhoz

Újonnan alapított, egymással szoros kapcsolatban álló színházak tavaly közel kétmilliárd forint tao-támogatást kaptak, pedig tevékenységük észrevehetetlen.

Bucsky Péter
2018. július 19. 07:21 Állam

Milliárdos károkat okozhatott a Red Bull Air Race a budapestieknek

Sehol máshol nem ad milliárdokat az állam önként az őrült zajterhelést okozó rendezvénynek, ami egy hazai sikermárka külföldi konkurensét reklámozza. A hasznot, amit ez Budapestnek hoz, nagyítóval kell keresni.